torsdag 2 augusti 2012

Jag borde kantskära, eller?

Dags att kantskära.
Upp till stugan har jag en gång. Kan ni tänka er att gången består av gråa betongplattor. Inte speciellt torpigt, men så lätt skött och praktiskt. Det går dock åt att jag kantskär runt plattorna någon gång per år. Är i valet och kvalet ska jag tok jobba och göra det idag eller inte. Delar av släkten kommer för att fika på lördag och det vore kul att kunna visa upp en välansad framsida av trädgården.  Men det är kanske lika bra att faktiskt visa hur det ser ut. Trädgården är mysig och trivsam men inte speciellt välansad.
Förra året hade jag en trädgårdscirkel på besök. Efter att botaniserat rund i den vildvuxna trädgården kom en reflektion från en av cirkeldeltagarna " kan det se ut så här i en trädgård är det ju faktiskt överkomligt att ha trädgård" Och så ska det nog vara, det ska vara realistiskt att hinna sköta trädgården utan att lägga all fritid på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar