söndag 11 augusti 2013

Hejdå Billbäcks

Så är det sista arbetsdagen på Billbäcks plantskola för mig. Minns inte hur många säsonger jag jobbat där, vissa säsonger på heltid, andra några enstaka helger. När jag i september tar över den begravningsbyrå som jag nu jobbar på räcker inte tiden till att jobba extra på Billbäcks så idag blir den sista dagen. Tänker tillbaks på alla härliga kunder, alla glada skatt, alla växter som vandrat ut från plantskolan. Glada kunder, jobbiga kunder, kunniga kunder, okunniga kunder,  besvärliga kunder, krävande kunder. Vissa återkommande kunder har jag haft ej officella namn på, tex arga fabrorn, paret på stormvägen, ödeshög, korinttanten osv.  Tänk även så mycket trevliga arbetskamrater man haft under dessa år, vissa har varit där alla år, vissa några månader.
Ingvar o Inger Billbäck som startade plantskolan en gång men som fortfarande dyker upp då och då. Ingvar som igår när jag talade om att jag slutar idag tyckte att jag kunde ägna mig åt begravningsbyrån under vintern men att till våren är det dags att tänka om och komma tillbaks till Billbäcks. Det värmde att höra.
Trädgården utanför Villa flora


Visningsträdgården som var nyplanterad när jag började.


Lugnet före stormen

Vy över butiken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar